Що необхідно для реєстрації в аеропорту?

Документи, необхідні для польоту Реєстрація на рейс
Посадка на рейс Неявка пасажира на реєстрацію  

Документи, необхідні для польоту

На сайті представлена загальна довідкова інформація. Умови можуть відрізнятися в залежності від напрямку і авіакомпанії. Для уточнення актуальних візових правил, умов перетинання кордону та перевезення багажу звертайтеся будь ласка в відповідні офіційні організації.

Якщо ви подорожуєте внутрішнім рейсом по Україні, для польоту необхідно мати при собі такідокументи: 

  • для повнолітніх пасажирів — паспорт (внутрішній або закордонний);
  • для дітей — свідоцтво про народження;
  • для військовослужбовців — військовий квиток.

Якщо ви летите міжнародним рейсом:

  • дорослі повинні мати закордонний паспорт та візу країни, куди ви подорожуєте. Термін дії закордонного паспорта та візи не повинен закінчуватися раніше дати зворотного вильоту. Якщо політ проходить з пересадками, можуть знадобитися транзитні візи;
  • діти повинні бути вписані в паспорт одного з батьків або мати власний закордонний паспорт;
  • для дітей без супроводу батьків необхідна нотаріально завірена згода батьків на виїзд;
  • для дітей, що виїжджають за кордон з одним або обома батьками, прикордонники можуть вимагати докази спорідненості між дитиною та супроводжуючими. При відсутності документів, що підтверджують спорідненість, навіть при наявності однакового прізвища батьків і неповнолітньої дитини, неповнолітній дитині може бути відмовлено у виїзді з України.

Звертайте особливу увагу на термін дії документів для польоту. Пасажири з простроченими паспортами до польоту не допускаються. 

Якщо ви прямуєте до країн Азії та Африки, слід заздалегідь подбати про щеплення та отримати відповідний сертифікат. 

Пасажир несе відповідальність за належне оформлення документів і дотримання всіх законів, постанов, правил та приписів державних органів країни, з території, на або через територію якої здійснюється перевезення, що стосуються виконання паспортних, митних, валютних, санітарних, карантинних та інших формальностей, а також всіх відповідних правил та інструкцій авіакомпанії-перевізника. 

Авіакомпанія залишає за собою право не допустити до польоту пасажира з не оформленими належним чином документами для польоту. 

Пасажири, не допущені до польоту авіакомпанією або співробітниками паспортного і/або митного контролю, виробляють повернення невикористаного квитка на загальних підставах за правилами повернення, встановленим авіакомпаніями для пасажирів, які добровільно відмовляються від польоту, і на них поширюються всі обмеження і штрафні санкції, встановлені правилами авіакомпанії для їх категорії авіаквитків.

Реєстрація на рейс

Як правило, реєстрація на рейс в аеропорту починається за дві години до вильоту і закінчується за 40 хвилин. Якщо пасажир запізнився на реєстрацію або посадку, до польоту він не допускається. Пам'ятайте, що у квитку завжди вказаний місцевий час вильоту і прибуття.

Спочатку необхідно пройти паспортний і митний контроль. Потім, після пред'явлення квитка, співробітник авіакомпанії оформляє ваш багаж і видає посадочний талон з вказівкою вашого місця в салоні літака. У разі проходження контролю в режимі «зеленого коридору» митний контроль не здійснюється.

Далі необхідно уважно стежити за оголошеннями: про початок посадки на рейс буде оголошено додатково. Після цього вам необхідно пройти до виходу, номер якого вказаний у вашому посадковому талоні.

В окремих країнах і у деяких авіакомпаній можуть бути встановлені додаткові правила і процедури проходження контролю, що може значно вплинути на час, необхідний для його здійснення. Тому рекомендуємо заздалегідь при покупці або попередньому бронюванні авіаквитка уточнити особливості проходження процедури реєстрації та посадки на рейс (наприклад при польоті з України в США передбачена можливість повного огляду багажу і пасажирів, що може займати до 4 годин).

Посадка на рейс

Посадка на авіарейс починається за 40 хвилин до відправлення літака. Якщо пасажир запізнився на посадку, до польоту він не допускається. Час відправлення рейсу зазначено на квитку (враховуйте, що на квитку завжди вказується місцевий час вильоту і прибуття).

Перебуваючи в аеропорту, слід уважно стежити за голосовими і текстовими повідомленнями, щоб не пропустити оголошення про початок посадки. Після цього вам необхідно підійти до виходу, номер якого вказаний у вашому посадковому талоні.

Перевізник має право відмовити у перевезенні:

  • у зв'язку з відмовою пасажира виконувати вимоги правил, інструкцій і вказівок перевізника;
  • особам, які становлять загрозу або можуть завдати шкоди іншим пасажирам чи їхньому майну;
  • пасажиру, котрий перебуває у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння;
  • пасажиру, дії якого порушують встановлені правила користування повітряним транспортом.

Інформацію про додаткові умови здійснення перевезень пасажир може отримати безпосередньо у авіаперевізника або його агентів.

Неявка пасажира на реєстрацію

Якщо пасажир не прибув на рейс, на який він має підтверджене бронювання, і не повідомив заздалегідь перевізника про зміни в своїй подорожі, перевізник має право анулювати бронювання на наступні сегменти маршруту або на зворотний рейс.
 
У випадку, якщо перевізник був повідомлений про наміри пасажира внести зміни до польоту завчасно, бронювання наступного і/чи зворотнього рейсу зберігається. 

Перевізник має право встановлювати штрафні санкції за неявку пасажира на рейс.