Перевезення багажу в літаку

Правила перевезення багажу Правила перевезення рідин у ручній поклажі
Перевезення тварин Перевезення спортивного спорядження
Перевезення небезпечного вантажу Несупроводжуваний багаж
Право відмовити в прийнятті багажу Понаднормовий багаж
Залишений, забутий, втрачений багаж Перевезення рослин
Перевезення зброї та боєприпасів, колючих і ріжучих предметів Дипломатичний багаж
Багаж, що вимагає особливих умов перевезення Санітарний та ветеринарний контроль  

Правила перевезення багажу

На сайті представлена загальна довідкова інформація. Умови можуть відрізнятися в залежності від напрямку і авіакомпанії. Для уточнення актуальних візових правил, умов перетинання кордону та перевезення багажу звертайтеся будь ласка в відповідні офіційні організації.

Зареєстрований багаж
 
Авіакомпанії визначають норму безкоштовного провозу зареєстрованого багажу в залежності від напрямку польоту та класу обслуговування.
 
Перевізники можуть встановлювати розмір додаткової плати за зареєстрований багаж у разі перевищення допустимих норм. Більш детальну інформацію Ви можете отримати у перевізника.
 
Ручна поклажа (незареєстрований багаж)
 
Пасажирам всіх класів дозволяється узяти в салон незареєстрований багаж (включається в загальну вагу багажу, що перевозиться безкоштовно). Норма безкоштовного провезення ручної поклажі встановлюється перевізником. Норми можуть відрізнятися залежно від класу обслуговування, маршруту перевезення та / або типу повітряного судна. Більш детальну інформацію Ви можете отримати у перевізника.
 
Якщо перевезення здійснюється більш ніж одним перевізником, кожен перевізник може встановлювати різні вимоги щодо багажу (як щодо зареєстрованого багажу, так і ручної поклажі).
 
Існує дві системи норм провезення багажу: вагова (weight concept) і система кількості місць (piece concept).
 
Система місць використовується на деяких рейсах в США, Канаду і країни Центральної і Південної Америки, а також на деяких внутрішніх рейсах. Система місць єдина для пасажирів економ, бізнес і першого класу і поширюється на всі вікові категорії пасажирів.
 
Пасажир має право на безкоштовний провіз 2 місць багажу, кожне не більше 23 кг вагою і не перевищує за сумою вимірів (довжина + ширина + висота) 158 см.
 
Вагова система визначає норму ваги дозволеного до безкоштовного провозу багажу.
 
Авіакомпанії самостійно визначають норму безкоштовного провозу багажу в залежності від напрямку польоту та класу обслуговування.
 
Право безкоштовного провозу багажу поширюється на всіх пасажирів, крім дітей до 2 років без місця, і в більшості випадків становить:
  • 40 кг для першого класу;
  • 30 кг для бізнес класу;
  • 20 кг для економ-класу.
Деякі авіакомпанії на окремих рейсах збільшують норму безкоштовного провозу багажу, що обов'язково зазначається у квитку.
 
За сумою вимірів (довжина + ширина + висота) розмір багажу не повинна перевищувати:
  • 203 см для першого і бізнес класу;
  • 158 см для економ класу.
Багаж понад встановлену норму (вагова система)
 
У більшості випадків вартість кожного кілограма понад встановленої норми становить 1,2-1,5% від тарифу.
 
Пасажирам і членам екіпажів повітряних суден цивільної авіації забороняється провозити:
  • ракетниці, пристрої світлових сигналів;
  • порохові та будівельно-монтажні пістолети;
  • газові балончики з нервово-паралітичні, сльозоточиві, отруйні та сильнодіючим газом;
  • електрошок, крім медичної реанімаційної апаратури;
  • електронно- променеву зброю;
  • вибухові речовини, сполуки та містять їх предмети, всі види газів, легкозаймисті рідини та займисті тверді речовини;
  • отруйні, сильнодіючі, їдкі, корозійні і радіоактивні речовини.
Не рекомендується провозити в багажі:
  • ламкі, крихкі та швидкопсувні предмети;
  • гроші, ключі, коштовності;
  • вироби з натурального хутра;
  • електронне, комп'ютерне обладнання, а також програмне забезпечення і комплектуючі до нього;
  • аудіо-та відеотехніку, фото- і кіноапаратуру, супутні предмети;
  • окуляри, біноклі та інші оптичні прилади;
  • цінну документацію;
  • виробниче обладнання, зразки та шаблони;
  • відео- і аудіокасети, диски, дискети та інші носії інформації;
  • медичні препарати, обладнання, інструменти;
  • фотографії, антикваріат;
  • рідини, парфумерію, алкогольні напої;
  • цінні в усіх відношеннях речі і предмети.
Втрата багажу
 
Якщо в пункті прибуття Ви або не отримали багаж, або він пошкоджений, зверніться у відділ пошуку багажу LOST AND FOUND для складання акта. Можливо, Ваш багаж відстав і прилетить наступним рейсом. Завжди зберігайте у квитку багажні бирки - у разі втрати це прискорить пошук . Якщо багаж втрачено, авіакомпанія відшкодує збиток з розрахунку 20 доларів США за кожен кілограм. Тому ніколи не здавайте документи, кредитні картки, гроші та коштовності в багаж. Залишений, забутий, провезення якого був оплачений за відповідним багажним тарифом, досилається в пункт призначення, зупинки або трансферу без додаткової плати.

Правила перевезення рідин у ручній поклажі

На сайті представлена загальна довідкова інформація. Умови можуть відрізнятися в залежності від напрямку і авіакомпанії. Для уточнення актуальних візових правил, умов перетинання кордону та перевезення багажу звертайтеся будь ласка в відповідні офіційні організації.

З 6 листопада 2006 року у всіх аеропортах країн ЄС, в Норвегії, Ісландії і Швейцарії, і до моменту їхнього скасування, почали діяти нові правила перевезення рідин в ручній поклажі.

Дані правила були прийняті Європейською комісією в зв'язку з існуючими загрозами застосування рідких вибухових речовин.

Відповідно до нових правил, будь-які рідини, що проносяться в кабіну літака, повинні мати окреме упакування об'ємом не більше 100 мілілітрів. Загальний об’єм рідини, що перевозиться в ручній поклажі, не може перевищувати 1 літр. Уся ємність рідини повинна бути запакована в окремий прозорий пластиковий пакет, який легко відкривається, для подальшого сканування на пунктах авіаційної безпеки в аеропортах. У випадку, якщо рідини продаються в спеціальних закритих пакетах — не відкривайте їх перед проходженням контролю. В іншому випадку їх вміст може бути вилучений. 

До 2 літрів рідини можна провозити в реєстрованому багажі за умови, що дані рідини не відносяться до категорії «небезпечних речовин». При цьому ви можете, як і раніше, вкладати рідини в зареєстрований багаж, що перевозиться в багажному відділенні літака — нові правила стосуються тільки ручної поклажі.

До рідин відносяться:

  • вода й інші напої,
  • супи і сиропи;
  • шоколадна паста;
  • арахісове масло;
  • м’який сир, наприклад, камамбер;
  • йогурт;
  • напої і речовини, що створюють піну;
  • парфумерні вироби;
  • гелі, включаючи гелі для волосся і гелі для душу;
  • пасти, включаючи зубні;
  • декоративна косметика (наприклад, помада, фарби, туші);
  • креми, лосьйони, косметичні олії і вода для обличчя;
  • шампуні;
  • аерозолі;
  • вміст ємностей, що знаходяться під тиском, включаючи піну для гоління та інші піни, кулькові та інші дезодоранти, спреї;
  • суміші рідких речовин з твердими;  
  • усі інші речовини подібної консистенції. 

Виключення складають: медикаменти (наприклад, для діабетиків) і дитяче харчування, необхідне на час польоту, однак у вас можуть вимагати довідку, що підтверджує необхідність їх застосування в польоті. 

Перевезення тварин

Іноді виникає потреба у перевезенні тварин на борту літака. Транспортування живих тварин здійснюється тільки при попередньому узгодженні з авіакомпанією при бронюванні квитка.
 
Тварини приймаються до перевезення при виконанні таких умов:
  • перевезення не суперечить вимогам країни на територію, з території або через територію якої здійснюється перевезення;
  • пасажир надає необхідні сертифікати , дозволи та інші документи, які вимагають ветеринарні органи будь-якої країни на територію, з території або через територію якої здійснюється перевезення;
  • тварини здорові , чисті , слухняні і не вагітні;
  • тварини перевозяться у спеціальних міцно закритих контейнерах, які відповідають рекомендаціям ІАТА для відповідного виду тварини;
  • пасажир оплатив перевезення тварини;
  • пасажир бере на себе всю відповідальність за тварин, яких перевозить після заповнення Декларації про відповідальність за перевезення тварини / тварин.
  • До перевезення в пасажирському салоні повітряного судна можуть бути прийняті невеликі кімнатні тварини, такі як собаки, кішки, співучі пташки, кролики, хом'ячки тощо, загальна маса яких разом з контейнером не перевищує 5 кг. Кількість тварин в одному контейнері визначається у відповідності до вимог, наведених у TIM / TIMATIC для країни призначення та рекомендацій ІАТА. Трансферне перевезення живих тварин підпорядковується правилам країни відльоту / трансферу / прильоту, в якій вимоги до авіаційного перевезення тварин найбільш суворі.
Живі кімнатні тварини приймаються до перевезення в пасажирському салоні тільки у супроводі дорослих пасажирів. Розмір контейнера для перевезення живих кімнатних тварин у пасажирському салоні літака не повинен перевищувати 115 см у сумі трьох вимірів.
 
Контейнер із живими тваринами під час повітряного перевезення повинен бути розміщений під кріслом. Не можна розміщувати контейнер з живою твариною на полицях для багажу або на окремому пасажирському кріслі.
 
Собака- поводир, який супроводжує сліпого або глухого пасажира, може перевозитися в пасажирському салоні літака без контейнера у відповідності до правил перевезення, або в контейнері, який відповідає рекомендаціям ІАТА, в багажному салоні повітряного судна без додаткової оплати.

Перевезення спортивного спорядження

Лижне спорядження, лижні дошки (сноуборди), водні лижі, дошки для серфінгу, спорядження для гольфу, велосипеди, скейтборд, роликові і хокейні ковзани включаються в норму безкоштовного провезення багажу.

Авіаперевезення лижного спорядження і сноубордів

Один пасажир має право на безкоштовне перевезення одного комплекту лижного спорядження, який включає в себе: 
  • одну пару лиж або лижну дошку;
  • одну пару лижних палиць;
  • одну пару лижних рукавиць;
  • одну пару лижного взуття. 
  Перевезення додаткових комплектів оплачується відповідно до тарифів на перевезення понаднормового багажу, що діють на даному рейсі.
 
Для повітряного перевезення лижне спорядження має бути упаковане в спеціальний чохол, щоб запобігти пошкодженню іншого багажу, який перевозиться поруч.
 
Якщо наявне загальне перевищення норми ваги багажу, а вага лижного спорядження (лижі або лижна дошка, лижні палиці, черевики) не більша 15 кг, то один комплект підлягає оплаті як за 3 кг понаднормового багажу або по фактичній вазі (вибирається те, що менше); також підлягає оплаті і фактичне перевищення місця/місць багажу.
 
Якщо вага вашого комплекту лижного спорядження перевищує 15 кг, то кожен додатковий кілограм підлягає оплаті за тарифом оплати понаднормового багажу, що діє на даному напрямку.*

Авіаперевезення водних лиж, дошок для серфінгу

Спорядження для водних лиж і дошки для серфінгу перевозяться безкоштовно у випадку, якщо загальна вага вашого багажу разом зі спорядженням не перевищує встановлені безкоштовні норми на даному напрямку. Якщо наявне загальне перевищення норми ваги багажу, а вага водного спорядження (лижі або дошка для серфінгу) не більше 15 кг, то один комплект підлягає оплаті як за 3 кг понаднормового багажу або по фактичній вазі (вибирається те, що менше); також підлягає оплаті і фактична перевага місця/місць багажу, предмету реєстрації.
 
Якщо вага вашого комплекту спорядження перевищує 15 кг, то кожен додатковий кілограм підлягає оплаті за тарифом оплати наднормативного багажу, що діє, на даному напрямку.*

Авіаперевезення велосипедів

Велосипед приймається до перевезення за попереднім погодженням з перевізником. Велосипед в авіатранспорті перевозиться безкоштовно у випадку, якщо загальна вага вашого багажу разом з велосипедом не перевищує встановлені безкоштовні норми на даному напрямі.
 
Для надійного перевезення велосипедів на борту літака рекомендується:
  • зафіксувати кермо велосипеда паралельно до його рами;
  • зменшити тиск повітря всередині шин, щоб уникнути негативного впливу зміни тиску, яка може мати місце під час польоту;  
  • по можливості зняти педалі;
  • гострі і такі, що виступають деталі слід загорнути в пластик або картон, щоб запобігти пошкодженню іншого багажу;
  • запакувати велосипед у спеціальний мішок (велочохол).
По ваговій системі (крім рейсів, що виконуються до/з Канади, США, територій США) перевезення велосипедів здійснюється безкоштовно, якщо загальна вага зареєстрованого багажу не перевищує встановлену норму у відповідному класі обслуговування.

При застосуванні системи місць (на рейсах, що виконуються до/з Канади, США, територій США ) велосипед вважається одним місцем багажу з сумою вимірів 158 см (62 inches) і перевозиться безкоштовно за умови відсутності перевищення норми провезення багажу. При перевищенні норми провезення багажу має бути здійснена оплата згідно встановлених авіакомпанією тарифів.

Авіаперевезення скейтбордів, роликових і хокейних ковзанів

Скейтборд, роликові і хокейні ковзани приймаються до перевезення без попереднього узгодження з перевізником. Перевозяться безкоштовно у випадку, якщо загальна вага вашого багажу разом зі спортивним інвентарем не перевищує встановлені безкоштовні норми на даному напрямку.

Авіаперевезення хокейних ключок і легкоатлетичних жердин

Перевезення хокейних ключок і легкоатлетичних жердин не включається в норму безкоштовного провезення багажу і оплачується за тарифами негабаритного багажу, встановленими в кожній з обох систем перевезення багажу.

Авіаперевезення спорядження для гольфу

Один комплект спорядження для гольфу складається з сумки, що містить ключки, і пари спеціального взуття. Перевезення спорядження для гольфу, як правило, здійснюється без яких-небудь обмежень.

По ваговій системі (крім рейсів, що виконуються до/з Канади, США, територій США) перевезення спорядження для гольфу здійснюється безкоштовно, якщо загальна вага зареєстрованого багажу не перевищує встановлену норму у відповідному класі обслуговування.

При застосуванні системи місць (на рейсах, що виконуються до/з Канади, США, територій США) комплект спорядження для гольфу вважається одним місцем багажу з сумою вимірів 158 см (62 inches) і перевозиться безкоштовно за умови відсутності перевищення норми провезення багажу. При перевищенні норми провезення багажу оплата має бути здійснена оплата згідно встановлених авіакомпанією тарифів. 

Авіаперевезення великогабаритного спортивного спорядження

До великогабаритного спортивного спорядження належить інвентар, довжина якого перевищує 150 см (62 inches): спорядження для віндсерфінгу, дошка для серфінгу, спортивні жердини тощо. Перевезення такого спорядження узгоджується, як правило, з авіакомпанією як мінімум за 7 днів до дати вильоту.

Великогабаритне спортивне спорядження, вага якого перевищує 32 кг (70 lb), може перевозитися виключно як вантаж.

З урахуванням вищесказаного, перевезення великогабаритного спортивного спорядження можливе за умови попереднього узгодження (підтвердженого статусу бронювання на перевезення понаднормового багажу) з авіакомпанією, а також зі всіма іншими авіакомпаніями, які беруть участь в перевезенні такого спорядження. Пасажир повинен пред'явити великогабаритне спортивне спорядження на стійці реєстрації в аеропорту вильоту.

Перевезення великогабаритного спортивного спорядження є предметом вживання спеціального сервісного збору за перевезення в один бік (від початкового до кінцевого пункту призначення).

Авіаперевезення спорядження для підводного плавання

Спорядження для підводного плавання може бути прийняте до перевезення як багаж за умови попереднього узгодження зі всіма перевізниками, які беруть участь в перевезенні.
 
Комплект спорядження для підводного плавання включає: 
  • один порожній балон для дихання; 
  • один регулювальник; 
  • ремені для одного балона;  
  • один вимірювальний пристрій; 
  • одну маску;  
  • один ніж;  
  • одну рушницю для підводного полювання; 
  • один захисний жилет.
Балони для стисненого повітря при прийомі до повітряного перевезення мають бути порожніми і відкритими.
 
По ваговій системі (крім рейсів, що виконуються до/з Канади, США, територій США) перевезення здійснюється безкоштовно, якщо вага спорядження для підводного плавання не перевищує 15 кг (33 lb).*

При застосуванні системи місць (на рейсах, що виконуються до/з Канади, США, територій США) спорядження для підводного плавання вважається одним місцем багажу з сумою вимірів 158 см (62 inches) і перевозиться безкоштовно за умови відсутності перевищення норми провезення багажу. При перевищенні норми провезення багажу має бути здійснена оплата згідно встановлених авіакомпанією тарифів.

Авіаперевезення спорядження для рибної ловлі

Спорядження для рибної ловлі може бути прийняте до перевезення як багаж за умови попереднього узгодження з усіма перевізниками, що беруть участь в перевезенні. 
 
Комплект спорядження для рибної ловлі має бути запакований належним чином і включає в себе:
  • не більше 2 вудок;  
  • одну котушку;
  • сітка (1 шт.);  
  • одна пара черевиків;
  • один контейнер зі снастями для рибної ловлі.
По ваговій системі (крім рейсів, що виконуються до/з Канади, США, територій США) перевезення здійснюється безкоштовно, якщо вага спорядження для рибної ловлі не перевищує 15 кг (33 lb).*

При застосуванні системи місць (на рейсах, що виконуються до/з Канади, США, територій США) спорядження для рибної ловлі вважається одним місцем багажу з сумою вимірів 158 см (62 inches) і перевозиться безкоштовно за умови відсутності перевищення норми провезення багажу. При перевищенні норми провезення багажу має бути здійснена оплата згідно встановлених авіакомпанією тарифів.

Перевезення небезпечного вантажу

Про необхідність провезення небезпечного вантажу пасажир зобов'язаний попередити перевізника не пізніше, ніж за 48 годин до ввезення вантажу в аеропорт. Небезпечний вантаж допускається до повітряного перевезення тільки з дозволу керівників авіакомпанії. Необхідним є подача спеціальної заяви на дозвіл такого перевезення.
 
При здачі до провезення небезпечного вантажу необхідно виконувати всі вимоги перевізника з правил перевезення небезпечного вантажу: відповідна упаковка, маркування, документальні оформлення, забезпечення безпеки перевезення.
 
Упаковка небезпечного вантажу повинна відповідати чинним стандартам. Небезпечні вантажі упаковуються і провозяться окремо від інших вантажів. Відправник зобов'язаний надати перевізнику необхідні для безпечного перевезення кріпильні та пожежні засоби, що нейтралізують матеріали тощо. Ящики, барабани, балони та інші предмети, що містять отруйні речовини, стислі і зріджені гази повинні бути опломбовані і мати ярлики зі спеціальним маркуванням зверху і на одній зі сторін упаковки. У вантажній накладній відправник зобов'язаний вказати категорію небезпеки вантажу, а у випадках, зазначених у спеціальних правилах, представити дозвіл на перевезення.
 
У разі виникнення сумнівів з приводу того, чи відноситься вантаж до числа небезпечних, відправник зобов'язаний подати перевізнику підписану керівником підприємства опис характеру вантажу і його властивостей з підтвердженням того, що вантаж до числа небезпечних не відноситься. Ввезення небезпечного вантажу в аеропорт проводиться в зазначений перевізником час.
 
Відповідальність за точне вказівку маси перевезеного вантажу покладається на відправника, оскільки зважування особливо небезпечного вантажу при прийомі до перевезення та при видачі його перевізником не проводиться. У присутності відправника перевізник має право вибірково перевірити масу окремих місць. При виявленні відхилення фактичної маси окремих місць від маси, зазначеної відправником на маркуванні, весь вантаж даної партії до перевезення не приймається.
 
Також небезпечний вантаж може бути знятий з повітряного судна при виявленні несправності вантажу під час перевезення, а також невідповідності тари або упаковки. У таких випадках викликають представника відправника або одержувача, який зобов'язаний усунути несправність своїми коштами.
 
Прийом до перевезення небезпечного вантажу на рейси з пересадками категорично забороняється. У разі невивезення вантажу у встановлений термін керівник авіаційного підприємства зобов'язаний звернутися до місцевих органів влади за сприянням у негайному отриманні небезпечного вантажу одержувачем.
 
Заборонено перевозити в якості особистих речей, ручної поклажі та зареєстрованого багажу:
  • газові балончики та балончики зі сльозогінним газом, містять дратівливі і нервово- паралітичні речовини;
  • кейси для зберігання цінних паперів, сейфи та мішки для готівкових грошей і т.д., які містять літієві гальванічні елементи та / або піротехнічні матеріали;
  • ємності з рідким азотом.
Дозволено перевозити в якості ручної поклажі з дозволу перевізника:
  • ртутні барометри / термометри, що перевозяться представниками державного бюро погоди або аналогічним офіційним агентством. Ртутні барометри / термометри повинні бути упаковані в міцну тару, що має ізолюючу внутрішню прокладку, або в пакет з щільного водонепроникного і непробивного матеріалу, стійкого до дії ртуті, який запобігає витоку ртуті з упаковки незалежно від його положення;
  • літієві іонні батареї потужністю від 100 Вт до 160 Вт для електронних пристроїв. Чи не більше 2 -х запасних батарей можна перевозити в якості ручної поклажі. Кожна з таких батарей повинна бути захищена від виникнення короткого замикання. Обладнання, що містить такі батареї, може перевозитися в зареєстрованому багажі або в ручній поклажі;
  • обладнання агентів хімічного моніторингу, якщо перевозиться членами Організації по забороні хімічної зброї під час офіційної поїздки;
  • запасні літієві або літієво -іонні акумулятори або батареї для таких електронних пристроїв можуть перевозитися тільки в якості ручної поклажі. Такі батареї повинні бути індивідуально захищені для запобігання короткого замикання;
  • елементи електричного живлення та змінні картриджі до них для портативних електронних пристроїв ( наприклад, камер, мобільних телефонів, портативних ноутбуків, камкордерів). Вони можуть містити в собі легкозаймисті рідини, корозійні речовини, зріджений газ, водореактівние речовини або водень в гідридах металів, тому не повинні заправлятися користувачем. Заправка елементів електричного живлення і змінних картриджів до них не дозволяється, за винятком установки запасних картриджів. Максимальна кількість активної речовини, що міститься в елементі електричного живлення, не повинно перевищувати 200 мл для рідин, 200 г для твердого речовини, 120 мл для зріджених газів для неметалічних картриджів або 200 мл для металевих картриджів. Картриджі для елементів електричного живлення повинні мати вологоємність 120 мл або менше. Кожен елемент електричного живлення і кожен картридж до нього повинен відповідати IEC PAS 62282-6-1 Ed.1 і повинен бути промаркований сертифікацією виробника у відповідності зі специфікацією. Додатково кожен картридж повинен бути промаркований кількістю і типом активної речовини в ньому. На одного пасажира дозволяється перевозити не більш двох запасних картриджів до елементів живлення. Елементи електричного живлення і картриджі до них, включаючи запасні, дозволяється перевозити тільки в ручній поклажі. Елементи електричного живлення повинні бути промарковані виробником англійською мовою таким чином: APPROVED FOR CARRIAGE IN AIRCRAFT CABIN ONLY. Змінні картриджі до елементів електричного живлення, які використовуються для дозаправки елементів електричного живлення, але не призначені для постійного встановлення (заправки елементів електричного живлення) перевозити забороняється.
Дозволено перевозити в якості зареєстрованого багажу з дозволу перевізника:
  • похідні плитки і ємності з пальним, що містять легкозаймисту рідке паливо, можуть перевозитися за умови, що паливні баки похідних плит та / або паливних ємностей повністю вільні від рідкого палива, і повинні бути вжиті всі заходи для запобігання виникнення небезпеки;
  • порожній паливний бак та / або контейнер повинні осушуватися протягом як мінімум 1 години, далі паливний бак та / або контейнер повинні залишатися відкритими як мінімум 6 годин для випаровування залишків палива. Альтернативний метод - додати кулінарне масло в паливний бак та / або контейнер для підвищення температури спалаху залишків рідини у порівнянні з температурою займання палива та потім спустошити паливний бак та / або контейнер - є цілком прийнятним. Паливний бак та / або контейнер повинні бути щільно закриті та загорнуті в абсорбуючий матеріал, такий як паперовий рушник, і поміщений в поліетиленовий або інший подібний пакет. Верх пакета повинен бути герметизований або зібраний і перев'язаний еластичною стрічкою або мотузкою;
  • інвалідні коляски або інші самохідні засоби пересування з сухозаряднимі акумуляторами за умови, що акумулятори від'єднані, клеми ізольовані для уникнення випадкового короткого замикання, акумулятори надійно прикріплені до інвалідного візка або до самохідного засобу пересування. Інвалідні коляски та інші самохідні засоби пересування з гелевими акумуляторами не вимагають від'єднання за умови, що клеми ізольовані для запобігання виникнення випадкового короткого замикання. Інвалідні коляски або інші самохідні засоби пересування з електролітними акумуляторами за умови, що при завантаженні / транспортуванні / вивантаженні інвалідна коляска знаходиться у вертикальному положенні для запобігання розливу електроліту, акумулятори від'єднані, клеми ізольовані для недопущення виникнення випадкового короткого замикання, акумулятори надійно прикріплені до інвалідного візка або до самохідного засобу пересування. Якщо транспортування у вертикальному положенні не може бути забезпечене з якихось причин, то акумулятор необхідно від'єднати. У такому випадку інвалідна коляска перевозиться як звичайний зареєстрований багаж без спеціальних обмежень. Для перевезення акумулятора повинен використовуватися спеціальний контейнер з міцного жорсткого матеріалу. Тара повинна бути непроникною для рідин, стійка до електроліту. Акумулятор повинен бути захищений від короткого замикання, встановлений вертикально та вкритий достатньою кількістю абсорбуючого матеріалу для всмоктування всієї кількості електроліту на випадок, якщо вміст акумулятора проллється;
  • аерозолі Категорії 2.2, призначені для спортивного і побутового використання і не представляють додаткової загрози.
Дозволено перевозити в якості особистих речей, ручної поклажі та зареєстрованого багажу з дозволу перевізника:
  • рюкзаки з рятувальним спорядженням на випадок сходження лавини, один ( 1 ) на пасажира, спорядження з піротехнічним курковим механізмом, що містить до 200 мг нетто речовини Категорії 1.4S і до 250 мл скрапленого газу Категорії 2.2. Рюкзак повинен бути упакований таким чином, щоб спусковий курок не міг випадково активізуватися. Клапани повітряних подушок в рюкзаку повинні бути вільними від тиску;
  • обладнання агентів хімічного моніторингу, якщо перевозиться членами Організації по забороні хімічної зброї під час офіційної поїздки;
  • предмети, що виділяють тепло, такі як підводні ліхтарі (лампа для дайвінгу) і паяльники. Спорядження з акумуляторами, що виокремлює велика кількість тепла, яке може спровокувати пожежу в разі його активації, наприклад підводний лампа високої напруги, має бути запаковано окремо для запобігання його активації під час перевезення. Будь від'єднаний акумулятор, повинен бути захищений від короткого замикання;
  • двоокис вуглецю, твердий ( сухий) лід, в кількості, що не перевищує 2,5 кг ( 5 lb ) на пасажира, який використовується для упаковки швидкопсувних продуктів, не є предметом застосування положень даної інструкції у разі перевезення в ручній поклажі, за умови, що упаковка оберігає від протікання двоокису вуглецю. Кожне місце такого зареєстрованого багажу повинно бути промарковано биркою «сухий лід» ("dry ice") або «двоокис вуглецю, твердий» ("carbon dioxide, solid") з позначеними вагою нетто сухого льоду або позначкою, що вага льоду дорівнює 2,5 кг або менше;
  • ізольовані упаковки, що містять охолоджений рідкий азот (сухий вантаж), повністю абсорбовані в пористому матеріалі і призначені для транспортування безпечних предметів при низьких температурах, не є об'єктом застосування положень даної Інструкції за умови, що конструкція ізольованих упаковок перешкоджає створенню високого тиску всередині контейнера і не допускає витікання небудь кількості охолодженого рідкого азоту незалежно від положення ізольованою упаковки;
  • газовий балон для рятувального жилета, що містить негорючий газ - двоокис вуглецю або інші відповідні гази Категорії 2.2 в кількості до 2 -х невеликих балонів на пасажира і до 2 -х резервних картриджів;
  • невеликі балони з киснем або повітрям, газоподібними речовинами для медичних цілей. Загальна вага балона не повинен перевищувати 5 кг брутто;
  • нерадіоактивні медичні або туалетні приналежності (включаючи аерозолі) такі як лаки для волосся, парфуми, одеколони та медичні препарати, що містять алкоголь. Загальна кількість усіх перерахованих вище предметів не повинно перевищувати 2 кг (4.4 lb ) або 2 л (2 qt), і кожен окремий предмет не повинен перевищувати нетто 0.5 кг ( 1 lb ) або 0.5 л ( 1 pt ). Клапани розбризкувачів аерозолю повинні бути закриті ковпачками або іншим чином для запобігання протікання вмісту;
  • алкогольні напої в роздрібній упаковці, що містять від 24 % чи не найбільше 70 % алкоголю за об'ємом в ємності до 5 л, загальна кількість нетто на одну особу не перевищує 5 л;
  • балони з незаймистими, нетоксичними газами для приведення в дію механічних кінцівок, а також запасні балони відповідного розміру на випадок необхідності в забезпеченні необхідного запасу під час перевезення;
  • особисті електронні пристрої з літієвими або літієво -іонними батареями: годинник, калькулятори, камери, мобільні телефони, портативні комп'ютери, відеокамери з вбудованими магнітофонами (камкордери ) і т.д., якщо перевозяться пасажиром або членом екіпажу для особистого використання;
  • щипці для завивки волосся, що містять вуглеводневий газ, одна шт. (1) на пасажира або члена екіпажу, за умови, що захисний ковпачок щільно прикриває нагрівальний елемент. Такі щипці для завивки волосся не повинні ні в якому разі використовуватися на борту літака. Запасні газові балони для таких щипців не вирішується перевозити ні в якості зареєстрованого багажу, ні в якості ручної поклажі;
  • медичні або клінічні термометри, що містять ртуть, один (1) на пасажира для персонального використання, якщо вони знаходяться в захисному футлярі.

Несупроводжуваний багаж

Несупроводжуваний багаж – багаж, що перевозиться на повітряному судні без супроводжуючої особи (пасажира) і оформлений вантажною накладною як груз.

За бажанням пасажира, але лише з відома авіаперевізника і з оформленням авіаційної вантажної накладної, багаж пасажира може бути прийнятий до перевезення без супроводу як вантаж. Такий багаж приймається до перевезення лише між аеропортами відправлення і прибуття самого пасажира. Несупроводжуваний багаж має бути доставлений у вантажний термінал аеропорту після попереднього узгодження з авіакомпанією, але не пізніше дати вильоту пасажира.

Багаж для відправки без супроводу можливий за наявності у пасажира квитка, декларації про склад багажу і заповненні ним всіх документів, необхідних для митниці і перевезення багажу. У несупроводжуваний багаж дозволено включати лише особистий одяг і побутові предмети. Несупроводжуваний багаж проходить митний огляд. Огляд проводиться у присутності пасажира або уповноваженої ним особи, що несе повну відповідальність за всі додаткові платежі. Оплата за несупроводжуваний багаж здійснюється згідно з діючими вантажними тарифами авіакомпанії.

Авіакомпанія має право приймати рішення, на якому рейсі транспортувати несупроводжуваний багаж, але перевезення має бути здійснене у визначені договором терміни.

Право відмовити в прийнятті багажу

Авіакомпанія має право відмовити пасажиру в прийомі до перевезення багажу в двох випадках:

1. Якщо пасажир не сплатив встановлені тарифи і збори відносно перевезення багажу понад норму. При повному комерційному завантаженні повітряного судна перевізник має право повністю обмежити прийом або відмовити в прийомі багажу понад встановлену норму безкоштовного перевезення;

2. У разі наявності в багажі речей, що на підставі відповідних документів містять недозволені матеріали або предмети:

  • товари, предмети, рідкі й інші речовини, здатні створити при перевезенні значний ризик для здоров'я пасажирів, безпеки польоту, власності авіакомпанії;
  • вибухові речовини і боєприпаси, окрім випадків, передбачених законодавством;
  • фейєрверки, сигнальні ракети, бенгальські вогні;
  • гази (вогненебезпечні, незаймисті, охолоджені і отруйні), крім випадків передбачених законодавством;
  • аерозолі (крім косметичних засобів, дозволених до перевезення в обмеженій кількості);
  • вогненебезпечні рідини (бензин, лаки, фарби крім розчинних у воді, розчинники, рідини для заправки запальничок);
  • інструменти, що працюють на бензині, включаючи бензопили і газонокосарки;
  • окислюючі, їдкі речовини і матеріали, що викликають корозію, у тому числі білильне вапно, акумуляторні батареї (окрім батарей на кріслах-каталках для перевезення хворих, маленьких батарей в cd-плеєрах, радіоприймачах і т.д.), ртутні барометри;
  • отруйні, шкідливі або подразнюючі речовини й інфекційні матеріали;
  • радіоактивні матеріали, крім радіоізотопних стимуляторів сердечного м'яза або інших пристроїв з живленням від літієвих батарей, імплантованих в тіло людини, або радіоактивні фармацевтичні препарати, що містяться в тілі людини як наслідок лікування;
  • радіоактивні фармацевтичні препарати, що містяться в тілі людини як наслідок лікування;
  • магніти і предмети, що містять магніти;
  • інші предмети і речовини, які визначені як заборонені до перевезення на пасажирських повітряних судах в «Технічних інструкціях по безпечному перевезенню небезпечних вантажів по повітрю», ІКАО, Doc 9284/905;
  • товари і предмети, перевезення яких заборонене законодавчими актами будь-якої країни, з території якої, на територію якої або через територію якої здійснюватиметься перевезення;
  • товари, що не є придатними до перевезення за своїм характером, вагою, розміром, формою або запахом;
  • живих тварин, окрім випадків, передбачених правилами.Авіакомпанія не зобов'язана брати під свій контроль і нести відповідальність за товари або предмети, які відмовилася приймати до перевезення як багаж.

Понаднормовий багаж

Понаднормовий багаж – це багаж, який перевищує дозволені ліміти.

Якщо вага і розміри вашого багажу перевищують встановлені норми, то всі питання, пов'язані з його оформленням, краще вирішити завчасно. Оплата за наднормовий багаж проводиться відповідно до багажних тарифів, що діють на день оформлення квитанції платного багажу, яка видається пасажиру при отриманні від нього оплати в касі авіакомпанії. 

Понаднормовий багаж (вагова система)
Для різних авіакомпаній вартість кожного понаднормового кілограма різна, але в більшості випадків складає 1,2-1,5% від тарифу.

Понаднормовий багаж (система місць)
Зазвичай за додаткове місце багажу стягується збір у межах 80-120 доларів США.

Спортивний інвентар необхідно здавати в загальний багаж (його не дозволяється перевозити як ручний багаж). Зазвичай, якщо спортивне спорядження відповідає нормам по вазі та розмірах, воно включається в безкоштовну форму багажу. Деякі авіакомпанії передбачають невелику доплату заперевезення спортивного спорядження.

За існуючими правилами, оплата перевезення наднормативного багажу в кредит не дозволяється. За вашим бажанням, особливо у разі великої кількості, багаж може бути оформлений як несупроводжуваний. У цьому випадку багаж приймається до перевезення окремо від пасажира і оформляється завчасно як вантаж по окремій авіавантажній накладній. Але враховуйте, що авіакомпанія не гарантує відправку вашого несупроводжуваного багажу на одному літаку з вами. 

Якщо ви маєте велику кількість багажу (понад 50 кг), необхідно забронювати його перевезення при бронюванні та оформленні квитка і отримати підтвердження від перевізника. За відсутності такого підтвердження авіакомпанія може не прийняти ваш багаж до перевезення. Обов'язково інформуйте про велику кількість багажу агента, що оформляє ваш квиток.

Нагадуємо, що існує ряд предметів, на які не поширюється норма безкоштовного провозу багажу. До них відносяться: музичні інструменти (їх перевозять в салоні по окремому квитку) і тварини. Перевезення даного наднормативного багажу оплачується згідно з правилами застосування тарифів, незалежно від інших речей, що перевозяться як багаж чи ручна поклажа. 

Правила, що застосовуються при перевезенні великогабаритного і нестандартного багажу в салоні літака: 

  • при вазі і розмірах, що перевищують встановлені норми ручної поклажі, і при загальній вазі до 75 кг, багаж перевозиться в окремому кріслі;
  • якщо загальна вага перевищує 75 кг, такий багаж перевозиться на двох і більше кріслах, відповідно до цього купується необхідна кількість авіаквитків; за кожне окреме крісло з пасажира стягується збір, відповідний тарифу пасажира, який перевозить цей багаж. Ніякі знижки з цього тарифу не надаються. Перевезення оформляється на бланку пасажирського авіаквитка з застосуванням однакових такс, які стягуються з пасажира — власника багажу. Разом з тим, слід мати на увазі, що при перевезеннях багажу в кріслі (кріслах) не застосовуються тарифи, засновані на наданні знижок від повних тарифів (тарифи для дітей, для членів екіпажів морських суден, студентські тарифи та інші). У цьому випадку до перевезення великогабаритного або нестандартного багажу в салоні літака застосовується пасажирський тариф, відповідний умовам перевезення;
  • на авіаквиток(и), яким оформлене перевезення багажу в салоні літака на окремому кріслі (кріслах) не поширюється встановлена норма безкоштовного провезення багажу.

Великогабаритний або нестандартний багаж у багажному відділенні літака (як зареєстрований багаж) — це багаж, який за своїми розмірами та вагою (з урахуванням типу літака, на якому виконується перевезення), значно відрізняється від звичайного багажу. До такого багажу, наприклад, можна віднести: інвалідні візки, дитячу коляску, що   не складається, великогабаритні музичні інструменти, велосипеди та ін.

Залишений, забутий, втрачений багаж

На жаль, багаж інколи втрачається на рейсах усіх авіакомпаній. Завжди зберігайте у квитку багажні бірки — це прискорить пошук у випадку втрати. Якщо в пункті прибуття ви не отримали свій багаж зовсім або він виявився пошкодженим, зверніться на стійку пошуку багажу LOST AND FOUND для складання акту. Буває, що ваш багаж відстав і прилетить наступним рейсом. Якщо багаж втрачено, авіакомпанія відшкодує збиток з розрахунку 20 доларів США за кожен кілограм. Тому краще ніколи не здавайте документи, кредитні картки, гроші й коштовності в багаж.

Залишений, забутий або втрачений багаж, перевезення якого було оплачене за відповідним багажним тарифом, досилається в пункт призначення, зупинки або трансферу без додаткової оплати.

Відповідальність перевізника:

  1. Перевізник несе відповідальність за збереження багажу з моменту прийняття його до перевезення і до видачі його одержувачеві або передачі його згідно зі встановленими правилами іншої організації.
  2. За втрату або недостачу багажу, прийнятого до перевезення з оголошеною цінністю, перевізник несе відповідальність у розмірі оголошеної цінності, а у випадку, якщо перевізник доведе, що оголошена цінність перевищує дійсну вартість, — у розмірі дійсної вартості.
  3. За втрату або за недостачу багажу, прийнятого до перевезення без оголошеної цінності, перевізник несе відповідальність у розмірі дійсної вартості. Межі відповідальності, встановлені в справжньому пункті, не застосовуються, якщо буде доведено, що шкода виникла унаслідок наміру або грубої необережності перевізника.
  4. За пошкодження багажу перевізник несе відповідальність у сумі, на яку знизилася його вартість. 
  5. При втраті або недостачі багажу, перевезення якого сплачене, перевізник поряд з виплатою відшкодування повертає плату за перевезення, стягнуту за втрачений багаж.
  6. У тих випадках, коли з вини перевізника пошкоджена упаковка багажу, перевізник зобов'язаний до видачі багажу його власникові усунути пошкодження, замінити упаковку на нову або при видачі багажу відшкодувати пасажирові вартість упаковки.
  7. У разі здачі пасажиром до перевезення кількох місць багажу перевізник відшкодовує збиток за втрачений багаж відповідно оголошеній цінності кожного місця багажу, а коли оцінка була загальною для всіх місць — відповідно масі втраченого багажу. 
  8. Пасажир повинен довести, що втрата, пошкодження або недостача речей, вкладених в багаж, сталися під час перевезення, а також вказати розмір заподіяної йому шкоди.
  9. Перевізник звільняється від відповідальності, якщо доведе, що втрата, недостача або пошкодження багажу сталися унаслідок обставин, яких він не міг запобігти або усунення яких від нього не залежало, зокрема, унаслідок:  
  • провини особи, що здала або отримала багаж;
  • природних властивостей предметів, що перевозяться;
  • недоліків упаковки, які не могли бути відмічені при зовнішньому огляді багажу, що приймався;  
  • особливих властивостей предметів, що знаходяться в багажі, або речовин, вимагають спеціальних умов або запобіжних засобів при їх перевезенні і зберіганні.
Перевізник не несе відповідальності:
  1. За недостачу маси багажу, що перевозиться, в разі прибуття і здачі його пасажирові в справній упаковці, без слідів розкрадання і пошкодження, якщо пред'явник претензії або позову не доведе, що недостача багажу сталася з вини перевізника.
  2. За прострочення в доставці багажу через обставини, не залежны від перевізника, зокрема, унаслідок несприятливих метеорологічних умов.
  3. За втрату вкладених в багаж грошей і коштовних паперів, документів, коштовностей і інших подібних предметів, що вимагають особливих заходів зберігання при перевезенні.

Перевезення рослин

У більшості країн без фітосанітарних документів і сертифікатів країн-відправників і без імпортних карантинних дозволів (тобто для особистого користування) допускається ввезення/вивезення наступних речовин рослинного походження:    

  • насіння, свіжі плоди овочів в посилках, ручній поклажі і багажі пасажирів в кількостях, що не перевищують 5 кг;
  • квіти, саджанці рослин, харчова зелень, сушені рослини, віти дерев і чагарників масою не більше 5 кг;
  • продукція для продовольчих цілей: мелена кава, чай, цукор (рафінований і фасований);
  • крохмаль, хміль;
  • лікарська сировина;
  • прянощі й спеції;
  • оброблена рисова солома, призначена для промислових виробів;
  • ворсувальні шишки, обробна деревина, пробкове дерево;
  • вовна, шкірсировина;
  • хна і басма;
  • глибинні мінерали і ґрунти, річковий і морський пісок, донні ґрунти морів, річок, озер;
  • продукція рослинного походження, вільна від карантинних організмів, яка знаходиться на транспортних засобах і призначена для продовольчих цілей команд і екіпажів цих транспортних засобів без права винесення їх за межі літака;
  • підкарантинні матеріали (мука, крупа, сушені й свіжі фрукти і овочі, родзинки, спеції, горіхи), вільні від карантинних організмів, вагою до 5 кг в ручній поклажі пасажирів, членів екіпажів судів і літаків, поштових відправленнях.

Карантинні дозволи видаються на підставі письмової заяви від одержувача вантажу, що подається в Держінспекцію по карантину рослин. 

Перевезення вказаних предметів оплачується по фактичній масі незалежно від кількості багажу пасажира.

Провезення ґрунту, живих вкорінених рослин, бульб, цибулин і іншого посадочного матеріалу заборонено.  

З детальнішою інформацією з приводу перевезення рослин і рослинних продуктів і з особливостями ввезення/вивезення даних матеріалів в/із країни, котра вас цікавить, ви можете ознайомиться, звернувшись до Державної служби захисту рослин або служби фітоконтролю.

Перевезення зброї та боєприпасів, колючих і ріжучих предметів

Для забезпечення належного рівня авіаційної безпеки всі предмети, які можуть загрожувати безпеці польотів, заборонено перевозити в пасажирських кабінах повітряного судна як незареєстрований багаж пасажирів і членів екіпажу. 

В ручну поклажу заборонено включати:
  • небезпечні колючі й ріжучі предмети;
  • металеві столові прибори;
  • робочі інструменти для в'язання;
  • спортивний інвентар;
  • шприци, у тому числі одноразові (пасажири, яким необхідні ін'єкції під час польоту, повинні надати відповідну медичну довідку);
  • манікюрні інструменти;
  • предмети, що реально імітують зброю, інші предмети, які зазвичай не перевозяться пасажирами (велосипедні ланцюги, дубинки і т.д.)
Усі колючі, ріжучі предмети та предмети з затупленим кінцями, якими можна нанести тілесні ушкодження, повинні бути упаковані і вкладені в багаж, який після реєстрації перевозиться окремо від пасажирів у багажному відсіку (зареєстрований багаж). 

Всі колючі та ріжучі предмети та подібні до них, виявлені при перевірці ручної поклажі та особистому огляді пасажира, вилучаються з міркувань безпеки. Авіакомпанія не несе відповідальності і не відшкодовує пасажирам збитки за пошкодження або втрату таких предметів, якщо вони не були оформлені як зареєстрований багаж. 

Вогнепальна зброя, амуніція та інша зброя, у тому числі антикварна вогнепальна та холодна зброя, ріжучі та колючі предмети приймаються до перевезення тільки як зареєстрований багаж чи як вантаж за умови отримання пасажиром попереднього дозволу перевізника. 

Перевезення зброї та боєприпасів здійснюється відповідно до Інструкції про порядок перевезення зброї та боєприпасів пасажирськими рейсами авіаційного транспорту, затвердженої Наказом Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації № 199 від 18.03.05.

Прибувши в аеропорт, будь ласка, заявіть про наявність у вас зброї. Ви можете зробити це: 
  • під час проходження контролю безпеки на вході до пасажирського терміналу (якщо такий контроль організовано);
  • біля стійки реєстрації на рейс (для всіх випадків).
Після того, як ви заявите про наявність зброї, до стійки реєстрації будуть запрошені співробітники служби авіаційної безпеки та правоохоронних органів, які перевірять наявні у вас дозвільні документи та здійснять процедури з оформлення та прийняття зброї до перевезення.

Зброя та боєприпаси, перевезення яких можливе на борту повітряного судна

На повітряних суднах заборонено перевозити будь-яку зброю і боєприпаси до неї, крім: 
  • нарізної вогнепальної зброї армійського зразка та набоїв до неї; 
  • виготовленої за спеціальним замовленням вогнепальної зброї та боєприпасів до неї;
  • холостої, навчальної, несучасної стрілецької, спортивної, мисливської нарізної, комбінованої та гладкоствольної зброї і боєприпасів до неї;
  • пневматичної зброї та боєприпасів до неї;
  • пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії та набоїв до неї;
  • холодної (кортиків, кинджалів, шашок, шпаг, штиків, булав, мисливських та фінських ножів, катанів, палашів, ятаганів, багнет-ножів) та холодної стрілецької зброї (арбалетів);
  • бутафорської зброї;
  • газових пістолетів і револьверів.
Патрони для газової зброї, патрони з розривними або запальними зарядами до перевезення на повітряному судні не приймаються. 

Дозволена до перевезення зброя та боєприпаси приймаються у фізичних осіб-пасажирів, якщо право на володіння нею, вивіз і ввезення підтверджені спеціальними дозволами уповноважених органів. 

Пасажирам категорично заборонено проносити в пасажирський салон повітряного судна будь-яку зброю аж до сувенірної чи іншої імітації і дитячих іграшок. 

Перевезення зброї в пасажирському салоні дозволене тільки уповноваженим співробітникам правоохоронних органів при виконанні ними службових обов'язків у випадках передбачених чинним законодавством та за умови наявності у них усіх необхідних документів. Такі співробітники спиртними напоями на борту ПС не обслуговуються. 

Зброя приймається до перевезення тільки у розрядженому стані, окремо від боєприпасів. 

Вилучена холодна зброя, короткоствольна вогнепальна зброя і боєприпаси перевозяться упакованими в спеціальні пакети в обладнаному металевому контейнері в багажному відсіку ПС у місці, недоступному для пасажирів та екіпажу, ключ від якого під час перельоту і стоянки у транзитному аеропорту знаходиться у екіпажа ПС. 
 
Вилучена нерозбірна зброя довжиною понад 80 см може перевозитися в багажному відсіку ПС у наданих власниками зброї пеналах, спеціальних контейнерах, скриньках  і.т.п., обладнаних надійними замками. 

Категорично заборонено перевезення вилученої зброї у пілотській кабіні або пасажирському салоні ПС і повернення її пасажиру на борту ПС або на пероні аеропорту. 

Пасажир може перевозити не більше 10 кг боєприпасів (вага брутто) до дозволеної для перевезення зброї. 

Не можна об'єднувати норми перевезення боєприпасів для кількох пасажирів. 

Зброя і/або боєприпаси, що перевозяться кількома пасажирами, не можна об'єднувати в одне або кілька місць багажу. 

Зброя і/або боєприпаси, прийняті до перевезення, передаються пасажиру в пункті призначення персоналом авіабезпеки аеропорту у встановленому пункті і в присутності представника авіакомпанії з дотриманням необхідних формальностей. 

Дипломатичний багаж

Дипломатичний багаж – це дипломатична пошта, яка перевозиться дипкур'єром.  

Незалежно від ваги особистого багажу дипломатичного кур'єра, дипломатичний багаж має бути оплачений як понаднормовий багаж. Особисті речі пасажирів з дипломатичним паспортом не єдипломатичним багажем і оформляються як звичайний багаж.

Дипломатичні сумки вагою до 20 кг, розміри яких не перевищують 45х30х15 см, слід перевозити під кріслом кур'єра або під кріслом, що стоїть попереду. Дипломатичні сумка/сумки вагою до 75 кг при перевезенні можуть бути розміщені на окремому кріслі/креслах (за умови відповідної оплати). Багаж має бути упакований так, щоб виключити пошкодження устаткування салону літака під час перевезення. У разі блокування при цьому дипломатичним багажем доступу до крісла/крісел вважається, що це крісло/крісла також зайняті дипломатичною поштою. Будь-яке переміщення дипломатичного багажу має бути погоджене з дипломатичним кур'єром.

Несупроводжувана дипломатична пошта може бути видана лише уповноваженій особі, що документально підтвердила своє право на її отримання.

Багаж, що вимагає особливих умов перевезення

Багажем, який вимагає особливих умов перевезення, вважаються:

  • коштовні предмети; 
  • ламкі, крихкі речі; 
  • речі, що б'ються.
Такий багаж приймається до перевезення в пасажирському салоні літака, якщо:
  • пасажир має на це дозвіл авіакомпанії;
  • багаж пройшов контроль на авіаційну безпеку.

У виняткових випадках, з дозволу авіакомпанії, в салоні повітряного судна можуть перевозитися речі масою більше 5 кг (за рахунок норми безкоштовного провезення багажу), що не перевищують по розмірах габарити ручної поклажі і вимагають особливих застережних засобів при перевезенні.

Багаж пасажира, що вимагає особливих запобіжних засобів (кіно-, фото-, теле-, відео-, радіоапаратура, електронні і оптичні прилади, оргтехніка, музичні інструменти, крихкі речі), може бути перевезений в салоні повітряного судна. Вага такого багажу не може перевищувати 75 кг, а габарити – розмірів посадочного крісла.

Якщо ж такий багаж великогабаритний, пасажир повинен оплатити додаткове посадочне місце (плата за транспортування понаднормового багажу не стягується).  

Багаж, що вимагає особливих умов перевезення і перевозиться в пасажирському салоні літака, реєстрації не підлягає. Відповідальність за його цілісність і збереження несе пасажир. Багаж, що перевозиться в пасажирському салоні літака, має бути упакований таким чином, щоб виключити пошкодження устаткування салону літака під час перевезення.

Багаж пасажира приймається до перевезення при його реєстрації в аеропорту відправлення або іншому пункті реєстрації. Перевізник або обслуговуюча організація зобов'язана видати пасажиру номерну багажну бірку на кожне місце зареєстрованого багажу. Багажна бірка призначена для ідентифікації багажу. Для позначення особливих умов перевезення до зареєстрованого багажу додатково прикріпляється спеціальна безномерна багажна бірка.

Санітарний та ветеринарний контроль

Якщо ви прямуєте до країн Азії та Африки, вам слід заздалегідь подбати про щеплення та отримати відповідний сертифікат.

Предмети (товари), при ввезенні яких в Україну потрібні дозволи відповідних органів на ввезення: 
  • собаки — потрібен ветеринарний сертифікат, а також міжнародний кінологічний сертифікат (паспорт), видані Кінологічною спілкою України або його відділеннями;
  • живі тварини — слід мати ветеринарний сертифікат Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації;
  • предмети (товари), які підлягають ветеринарному, екологічному, санітарному або фітосанітарному контролю, пропускаються після здійснення такого контролю відповідними службами.

Ветеринарний контроль на кордоні

Обов'язковому державному ветеринарному контролю   предметів і товарів  підлягають:
  • тварини та птиці всіх видів;
  • продукти та сировина тваринного походження;
  • риби;
  • бджоли;
  • шовкопряд;
  • корми і кормові добавки;
  • біопрепарати;
  • ветеринарні лікарські засоби;
  • штами мікробів, вірусів і грибів, токсинів і т.п.
Ці вантажі супроводжуються ветеринарними документами встановленого зразка (при експорті — ветеринарними свідоцтвами, які видаються установами державної медицини з місця виходу вантажу, а при імпорті — ветеринарними сертифікатами, які видані ветеринарними органами країн-експортерів).
 
При експортуванні підконтрольних службі ветеринарної медицини вантажів в інші країни на прикордонних пунктах державного ветеринарного контролю ветеринарні свідоцтва обмінюються на ветеринарні сертифікати.
 
При імпортуванні підконтрольних службі ветеринарної медицини вантажів в Україну на прикордонних пунктах державного ветеринарного контролю ветеринарні сертифікати обмінюються на ветеринарні свідоцтва, після дослідження вантажів в Державній ветеринарній лабораторії.
 
Державний ветеринарний нагляд та оформлення документів при імпорті, експорті та транзиті підконтрольних вантажів є платною послугою згідно діючих тарифів.
 
При імпортно-експортних перевезеннях власники підконтрольних вантажів служби ветеринарної медицини повинні з'ясовувати і враховувати епідемічну ситуацію країн-імпортерів і експортерів.